Kişisel gelişim için 9 kitap önerisi


Hava, sonbaharı unuttu mu acaba diye düşünürken keskin bir dönüşle bizi sonbaharla baş başa bıraktı. Bence hiç mahsuru yoktu sıcak havanın ama her şey düzeninde sisteminde yürüsün. Havalar soğudu artık evden çıkmayayım sıcacık evimde kitap okuyayım diyenler için sevdiğim bazı kitapları yazmaya karar verdim. Bahsedeceğim kitaplar motivasyonunuzu yükseltecek, ufkunuzu açacak, farkındalığınızı arttıracak türden kitaplar.

Ruhsal gelişimim için aldığım ilk kitap Stefano E. D'Anna'nın Tanrılar Okulu'ydu. Sanırım 8.sınıftaydım. İlk kez o zaman bir kapıdan geçtiğimi hissettim. Gerçeğin kapısı açılmıştı önümde ve bir daha geri dönmek istemedim. Eğer bu kitap kişisel gelişim kitabıysa kişisel gelişimin tanrısıdır, her şeyidir. Başucu kitabıdır. Oturup saatlerce okunacak bir kitap değildir. Her bir cümle üzerine saatlerce düşündürtür.

Kundalini Reiki öğrencisiydim. Hayatımda yolunda gitmeyen çok şey vardı. Reiki ile iyileşme yolundaydım. Bu yoldan beni alıkoyan ağlama nöbetlerimdi. Reiki hocamla yaptığımız konuşma sonucu bana 'artık zamanı geldi' dedi. M.S 2150 kitabını önerdi. Okuduğum en etkileyici kitaptı. Bazı insanlarla neden olmadığını daha net anlıyorsun. Bu senin hayat yolun kimsenin yoluna girme, yolunun tadını çıkar, öğren ve anla diyor.

Doğruya doğru 9,95 olmasaydı alır mıydım bilmiyorum. Coşku için haritalar olan ismi de güzel gelmiş olabilir. Bu kitap 20 lira da olsa alınacak cinsten. Yazar Gabrielle Roth, müzisyen ve şifacı. Tüm bu sıfatlarını harmanlayarak yazmış bu kitabı. Hayat hikayesi ve uyguladığı yöntem bir çok kişiye ilham olacak cinsten. Hatta bu yazıyı yazdıktan sonra kitaba tekrar başlayayım.

Bana Hermann Hesse sevdiren kitap Siddhartha. Buddha'nın yaşamının ilk yılları Hesse'nin güzel üslubuyla anlatılıyor. Arka kapakta yer alan Hesse'nin sözleri şöyle; ''Bu kitapta, tüm dinlerde, insanların benimsediği tüm inanış biçimlerinde ortak olan yanı, tüm ulusal ayrımları aşan, tüm ırkların, tüm bireylerin benimseyebileceği şeyi yakalamaya çalıştım.''

Buraya yazdığım her kitap benim için çok özel ancak Rezonans Kanunu kitabının farklı bir yeri var. Bu kitabı herkes okusun istiyorum. Yukarıdaki görselde yer almıyor çünkü ihtiyacı olduğunu düşündüğüm bir arkadaşıma hediye ettim. Kitapçıdan içeri girerken hangi kitaba ihtiyacım var derim ve kitap beni kendine çeker al sana rezonans kanunu :) Pierre Franckh - Rezonans Kanunu kolay okunabilir ve anlaşılırlığı ile herkesin okuması gereken bir kitap.

Kitabı alalı 10 yıldan fazla oldu ama çok geç okumaya başladığım bir kitap Evrensel Çekim Yasaları. Kuantum fiziği işin içinde olduğu için insanlara daha inandırıcı geliyor. Sandra Anne Taylor'ın sade ve anlaşılır bir dille yazmış olduğu bu kitap, kendini kolaylıkla okutturuyor.

Bu kitabı listeye koymamdaki sebep hem çok sevmem hem de günümüz insanlarının buna ihtiyacı olduğunu düşünmem. Osho'nun kitapları kolay okunur, basit anlatır ama çok şey söyler. Beden ve Zihni Dengelemek kitabı da kolay okunan ve çok şey söyleyen bir kitap. Sürekli bir koşuşturma içindeyiz. Bedenimiz ayrı zihnimiz ayrı şeylerle meşgul. Sürekli hastalanıyoruz. Bedenimiz bize bir şeyler söylemeye çalışıyor ama bizim çok işimiz var. İşte bu yüzden bu kitabı okumalısın.

İnsanı motive edecek kısa kısa yazılardan oluşan çok sevdiğim iki kitap var. Biri Nil Karaibrahimgil'in Kelebeğin Hayat Sırları diğeri Oprah Winfrey'in Artık Biliyorum isimli kitapları sizi sıkmadan kendini okutur. Günde bir tane okursunuz, en sıkıldığınız anda rastgele bir bölüm açarak da okunur, kaptırıp bir günde bütün kitap da biter karar sizin. Çerezlik güzel kitaplar.

Motivasyon Notları sayfasındaki sözleri nereden buluyorsun diyorlardı, işte bu kitaplardan buluyorum. Kütüphanemde ilk gözüme çarpan kitaplar bunlar, başka kitaplar bulduğumda yazarım. Şimdiden iyi okumalar!

Yorumlar